#GET FIT: Prečo piť veľa vody?

Posted by with 1 comment
Voda spolu s jedlom sa rátajú ako pohonná hmota nášho organizmu. Podľa môjho (možno pre vás nie tak zaujímavého) úsudku nie sme len to čo jeme, ale aj to, čo pijeme. Pre náš organizmus je teda veľmi dôležité aby sa mu doprialo dostatočné množstvo vody, pretože bez neho by nemusel úplne správne fungovať a oplatiť nám naše zanedbávanie.

tumblr_n5xi9qXeq71tzaqg9o1_500.jpg (500×496)

Voda a chudnutie

Keď už sme pri tom chudnutí mali by sme začať práve od neho. Pitie dostatočného množstva vody je počas chudnutia/redukcie hmotnosti/ dostávaní sa do formy veľmi dôležité. V prvom rade preto, lebo smäd sa dokáže veľmi často podobať na hlad. (nie nadarmo sa hovorí, že smäd je len prezlečený hlad) Zjedli by sme najradšej polku chladničky, ale ani by nás nenapadlo, že jediné čo potrebujeme je obyčajný pohár vody, ktorý by ako zázrakom uhasil neznesiteľný pocit hladu. V druhom rade je fajn piť vodu pred jedlom, pretože sa skôr nasýtime, a tým pádom nebudeme umierať hladom a jesť z nenasýtenosti obrovské porcie. A ako ďalšie plus, ktoré sa hodí do odseku ku chudnutiu- pitie dostatočného množstva vody taktiež zvyšuje náš metabolizmus. (vypitie 0,5l vody v priebehu 30-40 minút môže náš metabolizmus zvýšiť až o 30%) Voda tiež vyplavuje škodlivé látky a toxíny z nášho tela, takže je to skutočne skvelý pomocník pre očistu nášho organizmu.

Voda a jej ďalšie klady

Dôležitosť pitného režimu sa dá určite badať aj na našej pokožke. Vďaka vode bude vyzerať sviežejšie a zdravšie. Voda je taktiež skvelým spôsobom ako sa zbaviť únavy. Urćite sa vám neraz stalo, že ste v pohode prespali celú noc a na ďalší deň v škole, hneď na prvej hodine, kedy nové učivo nebolo práve najzaujímavejšie vaše viečka oťažkávali a pomaly ale isto prichádzal spánok. Aj v takýchto situáciach sa stačí len napiť vody a akoby zázrakom nás únava opustí.

Nedostatok vody

A čo, keď neprijímame dostatok vody? Nedostatok vody v našom organizme môže kľudne spôsobiť veľmi nepríjemnú bolesť hlavy, preto netreba hneď siahať po tabletkách. Najprv sa treba uistiť či migréna nie je spôsobená menšou dehydratáciou. Málo vody spôsobuje aj suchú pokožku, acetónový zápach z úst, zvýšenú teplotu, zažívacie problémy /aj žakúdok potrebuje pre svoju činnosť vodu/

tumblr_n6ayopDUuJ1rg58bpo1_500.jpg (500×333)


Koľko vody by sme za deň mali vypiť?

  • Všeobecné množstvo:

Odborníci tvrdia, že ženy by mali za deň prijať približne 2,7l a muži až 3,6l tekutín. (samozrejme sa rátajú aj tekutiny z potravín)

  • Individuálne množstvo:
Na to aby sme mohli presne zistiť, koľko vody potrebuje náš organizmus, existuje prostý vzorec- hmotnosť v kg x číslo 40. Takže pokiaľ niekto váźi 50 kg, tak by mal za deň do seba dostať aspoň 2000 ml vody čo sú 2l.

Ďalšie tipy
  
Tip: Ak nechceš piť len čistú vodu dopriať si môžeš aj zelený čaj alebo si vodu môžeš ochutiť citrónom prípadne nejakým iným ovocíčkom.

tumblr_n6aykhqsfJ1rg58bpo1_400.jpg (400×480)

Môj tip: Pokiaľ na dodržiavanie pitného režimu zabúdate a chcete si ho nejako pripomenúť, buď si zo začiatku skúste nastavovať budíky alebo pripomienky na určitý čas (neskôr vám to napadne aj bez vyznáňania alarmu) alebo si pitie vody pripútajte k nejakej aktivite- napríklad: "vždy, keď vojdem do kuchyne, tak sa musím napiť. Ja som si pitie pripútala k papaniu a vždy pred jedlom pijem vodu. Kedysi som nevypila dokopy ani len pol litra a teraz dám skoro 3l, no problem.


Dúfam, že po prečítaní tohto článku sa aspoň trošku zamyslíte nad svojim pitným režim a v prípade potreby (povinnosti) ho upravíte.
THUMBS UP!!!

zdroj obrázkov- tumblr

1 komentár:

  1. super článok ! ja pijem veľmi málo a potom sú aj následky no ďakujem za tipy :))

    http://julca-fashion.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť