KÝM HVIEZDY SVIETIA

Posted by with 1 comment
Tento týźdeň som po strašne dlhej dobe konečne prečítala nejakú knižku. Rozčítala som si asi 20 strán pred pol rokom a potom som ju odhodila do poličky. Nie preto, že by nebola zaujímavá, len sa mi to moc nechcelo čítať a úprimne- nemala som čas. Teraz sme mali v škole dosť voľna (teda kopu nevyužitého času), a tak som si knižku hodila do tašky a čítala ju. Dočítala som ju za 2 dni a vôbec to neľutujem, je to fakt krásny a dojemný príbeh, ktorý je skvelou výstrahou práve pre dnešnú skazenú dobu. Myslím si, že čítanie kníh je skvelý spôsob na odreagovanie, zrelaxovanie a zlepšenie gramatiky prípadne doplnenie slovnej zásoby. Nie som vášnivou čitateľkou kníh, ale sem-tam si nejakú rada prečítam. Dosť ma mrzí, že dnes, v 21. storočí, knihy číta len malé percento obyvateľov tejto planéty, čo je dosť smutné. 

Teraz sa už však konečne presuňte k hlavnej téme tohto článku- a to k recenzií na knihu "Kým hviezdy svietia".

Titulok
Román o tom, že závisť, nenávisť a zloba môžu náš život zničiť len vtedy, ak im to sami dovolíme.



Má krásnych sedemnásť, úspechy v škole, no namiesto toho, aby si vychutnávala život, podľahne vábeniu sladkej pasce a postupne sa zmení na nepoznanie. Za bledou tvárou, vyhasnutými očami a nervozitou skrýva nielen deravé srdce, ale aj žily dopichané od ihiel. Chýba jej otcovo pohladenie, ktoré už dlho nepocítila. Až takmer tragická situácia otvára zámky a otec i dcéra si uvedomia hodnotu a silu lásky aj odpustenia. Chuť k životu umocňuje láska k Jurajovi. Smútok a strach o blízkeho človeka sú nielen cenou za to, že niekoho milujeme, ale zároveň otvárajú srdcia... 


Môj názor

Táto knižka ma nezaujala len pútavým obalom, z ktorého mi behal mráz po chrbte (príde mi to ako nejaké volanie o pomoc), knižka ma zaujala aj titulkom a čo je najdôležitejšie- obsahom. Ako som už spomínala vyššie, rozčítala som ju dávnejšie a dočítala práve tento týždeň. Úplne som sa do toho položila a vypla som, ako asi každý keď číta knižku. 

Hlavnou hrdinkou príbehu je 17-ročná Iveta, ktorá to v živote nikdy nemala ľahké- otec vo väzení, samovražda matky a neskôr začala lietať aj v drogách... A nakoniec jedno veľmi nepríjemné zistenie, ktoré ovplyvnilo celý jej život. Ivetka si však aj s týmto dokázala poradiť a svoj život si užívať plnými dúškami. 

A čo vy? Máte rozčítanú nejakú knižku? :)


925032_1435651146707309_557720257_n.jpg (640×640)

1 komentár:

  1. Vyzerá to celkom zaujímavo aj keď takéto knižky veľmi nečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť