OVOCNÉ GUĽKY (3 recepty)

Posted by with No comments
TOFU GUĽKY

Ingrediencie:
180g TOFU
100g špaldová hladká múka
10g špaldová krupica
1 a 1/2 PL kokosový olej
2ks vajce
štipka soli

náplň- 100g mrazené jahody

vrch- podľa vlastnej fantázie (ja som zvolila kokos a čoko walden farms)

1. tofu rozmixujeme spolu s kokosovým olejom
2. pridáme ostatné ingrediencie
3. vypracujeme tuhé cesto
4. vezmeme si jahodu a obalíme ju v ceste (aby sa cesto menej lepilo na ruky môžeme si ich pomúčiť)
5. necháme zovrieť vodu v hrnci
6. guľky varíme pokiaľ nevyplávajú
7. dochutíme a papáme

Mne vyšlo 8 ks

Nutričné hodnoty
8 ks: 880kcal, 47g bielkoviny, 90g sacharidy, 39g tuk
1 ks: 110kcal, 6g bielkoviny, 11g sacharidy, 5g tuk


JAHODOVÉ KUSKUSOVÉ GUĽKY

Miluješ slivkové knedle, parené buchty a podobné dobroty? Čo tak si ich dopriať na zdravší spôsob a zabaviť sa v kuchyni? (inspired by fitnessguru)

Ingrediencie na 3ks:
45g celozrnný kuskus (ja som použila 46g)
1ks vajíčko
15g hladká špaldová celozrnná múka (ja som použila 16g)
3ks jahody (mrazené/čerstvé)


Postup:
Kuskus zalejeme vriacou vodou tak, aby hladina vody bola cca 1 cm nad kuskusom, pohárik/misku prikryjeme. Po pár minútach ju odokryjeme a necháme kuskus vychladiť. V miske zmiešame kuskus, múku a vajíčko a vo vzniknutej hmote obaľujeme jahody. Na sporáku necháme v hrnci zovrieť vodu, stíšime plameň na minimum a vložíme guľky. Varíme pokiaľ nevyplávajú na povrch. Servírujeme posypané makom s rozpusteným kokosovým olejom a mletými orechmi, prípadne s agave sirupom, medom, ... Ja som použila walden farms.

Nutričné hodnoty /na čisté 3 ks: 300 kcal, 14g bielkoviny, 46g sacharidy, 6g tuk

TVAROHOVÉ GUĽKY
Ingrediencie:
1x odtučnený hrudkovitý tvaroh
50g špaldová celozrnná múka
10g špaldová krupica
100g mrazené jahody (cca 8ks)
vrch podľa chuti- ja som použila walden farms a kokosové plátky :)

POSTUP:
Všetky ingrediencie spolu jednoducho vymiešame/okrem jahôd a následne si vezmeme kúsok z cesta a obaľujeme v ňom jahody. Do hrnca dáme zohriať vodu a varíme pokiaľ guľky nevyplávajú na povrch.

Nutričné hodnoty na všetky guľky: (vyšlo mi ich 8) 572kcal, 60g bielkoviny, 56g sacharidy, 12g tuk
na 1/2 množstva: 286kcal, 30g bielkoviny, 28g sacharidy, 6g tuk



0 komentárov:

Zverejnenie komentára